Accueil » Mickael Riciotti – démoreel lighting et compositing

Mickael Riciotti – démoreel lighting et compositing

Temps de lecture : 2 minutes

Mickael Riciotti (alias MikeCG sur le forum) nous présente sa nouvelle démoreel lighting et compositing.
Il faisait jusqu’ici partie de la Dreamworks Dedicated Unit, en Inde. Il a décidé de revenir en France et recherche donc un poste correspondant à ses compétences, dans le secteur de l’animation.

Mickael Riciotti a notamment travaillé sur Madagacar 3, Les Cinq Légendes et recemment sur Peabody & Sherman, prochain long-métrage du studio.

Breakdown :
1. Rise of the Guardians (Dreamworks)
  • Built Lighting/Nuke-rigs for each shot (Tooth Collection sequence)
  • supported the leads by creating the Light/Nuke-Rig for the Bunny character (Spring Park sequence)
  • Optimized render times and troubleshoot shots
  • Composited all the render passes in Nuke & create final image

2. Madagascar 3 (Dreamworks)
  • Used the sequence Rig and modified it to light each shot and keep continuity
  • Rebuilt light-rig for one-off shots (closeup on the hands and following shot)
  • Optimized render-times and troubleshoot shots
  • Composited all the render passes in Nuke & create final image

3. Medusa (Personal Project)
  • This is a test shot I did for a collaborative short-film project based on concept arts by illustrator Tim Lamb (https://timothylamb.tumblr.com/)
  • original artworks here: Tim’s blogspot

4. “Flow my tears, the policeman said” (Personal Project)
  • My submission to the CG contest by french forum 3DVF (www.3dvf.com) called “The universes of Phillip K Dick”.
    I chose a scene from the novel called “Flow my tears, the policeman said” where a policeman awkwardly expresses his love to a stanger in a petrol station.
  • Page of the contest: Click here

 
5. Tuurngait (Graduation short film)
  • I worked on this short film for a year with 4 teammates. Here are my tasks on this project:
  • Character & environment designs
  • Color-script
  • Character modeling (kid) / Character shading (bird)
  • Environment modeling and shading
  • Lighting

 

Il a également profité de son retour en France pour retravailler l’image qu’il avait réalisée pour le concours 3DVF sur Philip K. Dick, avec une approche plus photographique :

MikeCG - Philip K. Dick
Version HD

On pourra également consulter la version originale créée pour le concours 3DVF et le sujet de forum associé. 3DSMax, Vray et Nuke ont été utilisés.

A Lire également