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Autodesk : Navigation succède à Kynapse

Autodesk fait évoluer ses produits Gameware, à destination des studios de jeu vidéo, et dévoile Navigation.
Ce nouveau produit est en réalité le remplaçant direct de Kynapse, solution de pathfinding acquise par le géant de la 3D en 2008 (via le rachat de la société Kynogon).

Dans les grandes lignes, Navigation reprend le principe de Kynapse. Ceci étant dit, l’idée pour Autodesk est clairement d’aller de l’avant en posant de nouvelles bases ; il faut dire que Kynapse était en développement depuis presque 10 ans.

En pratique, cette table rase se traduit de différentes façons :
– API et algorithmes entièrement nouveaux, de façon à améliorer l’implémentation comme la compréhension ;
– architecture runtime repensée, avec comme objectifs une efficacité et des performances en hausse ;
– possibilité d’étendre les NevMesh avec NavGraph ;
– outils de débugging avancés extensibles, visuels et permettant le record/playback ;
– accès complet au code source pour une meilleure personnalisation.

Navigation
Un NavMesh dynamique temps réel et modifiable par l’utilisateur, permettant la création d’IAs plus réalistes.

Navigation
L’utilisation de NavMesh précédemment générés permet au système de streaming multi-sectoriel de produire des résultats prédictibles en consommant moins de ressources.

Navigation
Le système de liens permet de créer des level design complèxes.

Marc Petit, Senior Vice President de la gamme Media & Entertainment, met en avant l’accessibilité et les performances du nouvel outil.

Notez enfin que Kynapse conservera un support pour les utilisateurs actuels. Navigation sera disponible d’ici la fin de l’automne.

Voici le communiqué complet :

Autodesk Unveils New Gameware Navigation Artificial Intelligence Middleware Re-Engineered Middleware Provides More Open, Accessible and Efficient AI Solution; Empowers Game Developers to Create More Believable Character Behaviors

SAN FRANCISCO, Sept. 18, 2012 — https://usa.autodesk.com/ has revealed the next-generation of its artificial intelligence (AI) middleware, https://gameware.autodesk.com/navigation. Gameware Navigation is the successor of Autodesk Kynapse AI middleware, which empowers https://usa.autodesk.com/media-entertainment/games/ to create believable character behaviors for video games. This technology has been re-engineered to offer developers full source code access, a more accessible API (application programming interface) and remote visual debugging tools.

To date, Autodesk AI middleware has been implemented in at least 100 games to empower the creation of compelling behaviors for non-player characters. Using this technology, developers can help improve game play, while reducing development costs and cutting time to market.

« All of the tools in our Autodesk Gameware product line have been designed to streamline the game making process and reduce the need for costly custom solutions to common production challenges. With Gameware Navigation, we have overhauled our existing AI technology to make the algorithms faster and more efficient, and the API more accessible and intuitive. The result will be a tool that is much faster and easier to use, so programmers can spend more time on high-impact areas of development such as gameplay and design, » said Marc Petit, senior vice president of Media & Entertainment at Autodesk.

Gameware Navigation provides automatic NavMesh generation, pathfinding and path following in complex game environments. Character and obstacle avoidance, dynamic NavMesh and swappable sectors are supported out-of-the-box. The middleware also offers developers extensible, remote visual debugging tools with record/playback capability, improving the speed and quality of AI iteration.

To learn more about Autodesk Gameware Navigation, or to register for a free webinar visit: https://gameware.autodesk.com . Autodesk will also showcase the new technology at the Vienna Game AI Conference on Sept. 18 and 19 in Vienna, Austria.

Availability
Game developers can apply for the public beta version of Autodesk Gameware Navigation 2013 at https://gameware.autodesk.com/navigation . Autodesk anticipates the middleware will be commercially available during fall 2012.

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