SIGGRAPH 2016

SIGGRAPH France organise le 8 juin à 19h, dans le 9ème arrondissement de Paris, une soirée consacrée aux français sélectionnés au SIGGRAPH 2016.

L’entrée est gratuite, l’inscription en ligne obligatoire.

Voici le programme :

Festival d’animation par ordinateur

Tea Time
de Thomas Bourret, Vincent Delmon, François Gris, Julian Mifsud et Rémi Vincent (ESMA)
Une grand-mère remplace son vieux robot de compagnie par un autre plus récent. Mais rien ne va se passer comme prévu…

Trailer Far Cry Primal La charge – Ubisoft
de Ivan GRBOVIC
Mikros image teamed up with Ivan Grbovic and production house Wanda & BETC agency for this new trailer who sets the hero in prehistoric times. Commencing with a scene of hightech modern warfare, the trailer follows a soldier’s experience anachronistically through the battlefields of time. He ultimately finds himself facing a saber-toothed tiger with nothing more than a bone in hand to fight for survival.

Galerie artistique

Doors
de  David-Alexandre Chanel et Romain Constant (THÉORIZ Studio)
Doors is a portal that takes on the middle ground between virtual and physical space. Sensors surrounding the structure of an actual door track visitors’ movements and change the portal on the screen’s perspective in an anamorphic system that adjusts to their visual angle in real time.

Exposition professionnelle

Videostitch
Orah 4i
, la caméra pour les tournages 360° 4K à destination des plateformes vidéo en ligne ou des casques de réalité virtuelle.

Papiers scientifiques

Procedural Voronoi Foams for Additive Manufacturing
de Jonas Martinez, Jeremie Dumas, Sylvain Lefebvre (INRIA)
Microstructures at the scale of tens of microns change the physical properties of objects, making them lighter or more flexible. While traditionally difficult to produce, additive manufacturing now lets us physically realize such microstructures at low cost.

Real-Time Polygonal-Light Shading with Linearly Transformed Cosines
de Eric Heitz, Jonathan Dupuy (Unity Technologies), Stephen Hill (Ubisoft), David Neubelt (Ready At Dawn Studios)
Shading with area lights adds a great deal of realism to CG renders. However, it requires solving spherical equations that make it challenging for real-time rendering. In this project, we develop a new spherical distribution that allows us to shade physically based materials with polygonal lights in real-time.

Talk

Circle Tracing For Subsurface Scattering
de Benjamin Legros (Mercenaries Engeneering)
Le rendu de matériaux comme la peau, le marbre ou la cire est en général réalisé par l’approximation de la diffusion de lumière dans la surface (SSS). Nous présentons une nouvelle technique d’échantillonnage du SSS plus efficace, qui contrairement à l’état de l’art trouve toujours un échantillon, même sur des surfaces non planaires.

Poster

OpenEXR/Id – Isolate any object with a perfect antialiasing
de Cyril Corvazier (Mercenaries Engeneering)
Nous présentons un nouveau format d’image pour les images de synthèse basé sur OpenEXR 2. En utilisant ces images, un artiste peu isoler une sélection d’objets (en les cliquant ou en utilisant des expressions régulières) et corriger leur couleur sans problème d’antialiasing, ce qui n’était pas possible à réaliser sans rendre la sélection d’objets sur un calque séparé.

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