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Formation complète à la photogrammétrie, par Jeffrey Ian Wilson

Photogrammétrie

Jeffrey Ian Wilson annonce le lancement, le 18 janvier, d’une formation complète et payante sur la photogrammétrie (scan 3D à partir de photos).
Au total, 3 heures de vidéo reviendront sur l’ensemble du workflow, de la capture des assets à leur utilisation dans des outils orientés VFX ou jeu vidéo.
Voici le sommaire annoncé :

    Introduction
        About Me
        Equipment
        Software
        Course Outline
    Photography Primer
    Surveying Techniques
    Panoramic HDR Capture & Processing
    3D Scan Photography Technique
    Image Processing
    Agisoft Photoscan Pro Workflow
    Reality Capture Workflow
    Mesh Post Processing and Cleanup
    Scan Re-Meshing Techniques in Maya and Topogun
    Image Based Modeling in Maya with Matte Painter’s Toolkit
    Texture Re-Projection
    Texture Cleanup in Mari/Mudbox
    Texture Creation in Quixel Suite 2.0
    Map Baking and Generation
    3D Modeling for Game Ready Meshes
    PBR Material and Lighting Setup in Marmoset Toolbag
    PBR Material and Lighting Setup in Maya
    PBR Material and Lighting Setup in Unreal 4
    BONUS CONTENT
        Principles of Cross Polarized Photography
        Scan De-Lighting Principles and Techniques
        3D Printing Preparation
        Camera Tracking in PF Track
        Vegetation Modeling and Rendering with Speetree Studio and Maya Octane/iRay
        Compositing With NukeX
        Many More!

Pour vous faire une idée des qualités de formateur de Jeffrey Ian Wilson, voici deux tutoriels gratuits qu’il a mis en ligne :

Head Scanning Webinar from jeffreyianwilson on Vimeo.

Principles of Cross Polarized Photography from jeffreyianwilson on Vimeo.

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