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DAZ 3D lance la version 4 de DAZ Studio

L’éditeur américain DAZ vient de lancer une nouvelle version majeure de son logiciel de création et d’animation de personnages. S’il s’agit d’un outil qui ne conviendra pas forcément aux utilisateurs expérimentés et qui est souvent apparenté à un Poser-like, DAZ Studio 4 pourra rendre bien des services aux utilisateurs et aux studios ayant besoin de déployer rapidement des animations de personnages, avec notamment un nouvel outil de rigging autmatique.vous trouverez ci-dessous la liste des principales nouveautés apportées dans ce quatrième opus, ainsi que deux vidéos de présentation.

Le site officiel : DAZ Studio 4

 

Les principales nouveautés de DAZ Studio 4 :
    •   –  TriAx Weight-Map System: Artists now have unparalleled flexibility with our patent-pending weight-map per-axis joint system.

    •  –   Auto-Rigging: Artists can now take the base Genesis mesh and push or pull it into virtually anything imaginable. Both proportions and mass of the figure can be altered in a variety of ways. DAZ Studio 4 automatically adjusts the Genesis base skeletal rig to fit within the new shape.

   •   –  Auto-Fit Plug-in: This tool, available separately, allows customers to up-convert clothes and hairstyles from DAZ 3D’s prior generation of figures for use with the new Genesis series so that their past investments are protected.

    •   –  Smart Content: This new content tells DAZ Studio 4 what type of asset it is, and what other assets are compatible with it. DAZ Studio 4, in turn, can then filter out anything that’s not compatible with what the artist is working on.

    •  –   Content Management Service (CMS): This allows customers to easily find their content by keyword, category and/ or compatibility by using a standard meta-data structure.

 

 

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