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Maya : les Bonus Tools mis à jour

Autodesk

Autodesk a mis à jour ses Bonus Tools pour Maya, une collection de scripts et plugins gratuits disponibles via un menu supplémentaire dans Maya.

L’éditeur annonce avoir ajouté de nombreuses fonctions :

  * Edit -> Duplicate Mesh as Reference
  * Edit -> Paint Duplicate on Object
  * Display -> Toggle XRay Per Mesh / Surface
  * Display -> Orthographic Control
  * Display -> Set Background / Grid to Classic
  * Create -> Mesh Locator
  * Create -> Separator on Shelf
  * Modify -> Move Curve Pivot(s) to First CV
  * Modify -> Edge Segment Snapping
  * Modeling -> Combine and Copy Last Pivot
  * Modeling -> Slide Edge Loop and Preserve UVs
  * UV Editing -> Checker Pattern Size
  * Rigging -> Toggle Parallel Evaluation
  * Rigging -> Toggle GPU Acceleration
  * Rigging -> Toggle OpenSubdiv + OpenCL for Selected
  * Rigging -> GPU Acceleration Status: Currently Supported
  * Rigging -> GPU Acceleration Status: Check Selected
  * Rigging -> GPU Acceleration Status: Check All Deformers
  * FX -> Bifrost Memory Usage
  * FX -> Bifrost Batch Simulation
  * Rendering -> Assign New Material for Each Selected
  * Rendering -> Turtle: Render Image Sequence
  * Help -> Go to Bonus Tool Install Location

Des fonctions déjà proposées ont par ailleurs été mises à jour :

  * Display -> Display Control
  * Window -> Attribute Collection
  * Modify -> Isometric Shear
  * UV Editing -> Auto Unwrap UV’s Tool
  * UV Editing -> Rotate UVs Around Last Selected
  * UV Editing -> Flip UVs Horizontally Across Last Selected
  * UV Editing -> Flip UVs Vertically Across Last Selected

Les Maya Bonus Tools sont disponibles sous Windows 64 bits, Mac OS X, Linux. Autodesk n’assure aucun support sur ces outils, mais il est possible d’envoyer des suggestions d’amélioration.

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